 2014 blev ett bra år för aktiebolaget Prestamo AB. Årsredovisningen visar att bolaget ökade sin nettoomsättning med 489 (tkr) jämfört med 2013. Men i 2013 var bolaget bara aktivt i 7 månader (även om bolaget köptes som et lagerbolag utan verksamhet i de 4 första månader i 2013).
2014 blev ett bra år för aktiebolaget Prestamo AB. Årsredovisningen visar att bolaget ökade sin nettoomsättning med 489 (tkr) jämfört med 2013. Men i 2013 var bolaget bara aktivt i 7 månader (även om bolaget köptes som et lagerbolag utan verksamhet i de 4 första månader i 2013).Om man jämför et resultat baserad på 7 månaders drift, blir det oavsett en ökning på 136 (tkr). I vilket fall som helst en bra ökning av nettoomsättningen, säger verkställande direktör Frode Johnsen i Prestamo AB.
Bolaget gjorde också sin första utdelning till aktieägarna år 2014, efter att styrelsen ansåg att bolaget är i en säker ekonomisk situation. Om trenden fortsätter och den ekonomiska utvecklingen fortsätter i samma spår, kommer detta troligen också att göras i 2015 berättar styrelsesuppleant Annika Handfast.
Prestamo AB fortsätter att utöka verksamheten 2015 och 2016, genom ytterligare webbsidor som i huvudsak lagas för den norska marknaden. Prestamo AB drivs via affiliatemarknadsföring, och samarbetar med några av de största affiliatenätverk i Skandinavien, som Adservice Media, EuroAds, Netbooster, TradeDoubler, Zanox och TradeTracker.
Nyckeltal for 2014 (2013 inom parentes):
- Nettoomsättningförändring - 137,36 %
- Vinstmarginal - 24,14 % (2013 - 27,81 %)
- Kassalikviditet - 414,29 % (2013 - 308,2 %)
- Soliditet - 75,86 % (2013 - 67,55 %)
 
 
 
 
 
0 kommentarer:
Skicka en kommentar